2 månader

I tisdags gjorde jag något jag verkligen inte trodde skulle bli JAG som fick göra.. jag sa upp kontraktet som fodervärd till Tatzy! 
 
Tanken var att jag skulle fortsätta ha Tatzy tills hon blivit såld, vilket kunde ha blivit innan sommaren, efter sommaren eller i vinter.. något som inte funkar nu visar det sig. Jag har inget jobb i sommar.. eller jo det har jag, men ca 5h/v ist för 30h/v, det är inga stora summor pengar. Jag kommer alltså inte ha råd att ha henne i sommar, men även om jag skulle det så vet jag inte hur jag hade gjort.. Jag är väldigt mån om att inte gå ur det här som en förlorare, trött på att känna mig utnyttjad. Om hon skulle bli såld efter sommaren så har jag haft henne i 9-10 månader.. varav 5månader har gått till vila. Ja, det är sånt man får ta som ägare, men som fodervärd, det förlorar man bara på, så sjukt mycket!! 
 
Men det är jobbigt, jag tycker så mycket om Tatzy, vill hennes bästa. Men NU tänker jag på mitt bästa, det faktum att jag inte har råd, inte alls mår så bra just nu och är trött på att bli utnyttnad, eller iaf känna mig utnyttnjad.. Så blir det. 
 
Uppsägningstiden är 2 månader, det betyder att jag och Tatzy har två månader tillsammans kvar. Vi ska göra det absolut bästa av tiden, ha sjukt kul ihop. Göra så att allt känts värt det! Tjejen<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback