Bildbomb på Tatzys tävlingsdebut

Jag var sååå nervös imorse, dog lite typ. Och så funkade inte vattnet ett tag i stallet, så jag kunde inte skölja av Tatzys ben. Paniiiiik! Men det kom tillbaka precis lagom så jag hann innan det var dags att sadla o sånt.
Freamhoppningen var på utebanan, där vi aldrig hoppat tidigare, så Tatz var lite extra taggad ska ni veta. Visste bäst gjorde hon också, jajjamensan, kan själv sa hon! Haha. Var väl inte en wuhu framhoppning, två stopp på räcket som Tatz inte alls tyckte om! Jag förstår henne helt dock.. det stod preciiis i skuggan från ett träd, och hon förstod verkligen inte, försökte hoppa över hela skuggan ist när jag väl tröck över henne (ni lär förstå vad jag menar på bilderna). Men det kändes ändå bra inför banan, jag menar... det var bara 50 och höjde är INTE ett problem för lilltjejen :P
 
Inne på banan skötte hon sig sååå gallant! Cool och lugn, inte alls lika hetsig och skulle ha det på sitt sätt, och det kändes så bra! Kom såklart tokigt ibland, men det är inte lätt när man är bebis och vi inte riktigt hoppat ihop oss ännu. MEN VI NOLLADE!! Och jag skojjar inte när jag säger att Tatzy kände sig världsbäst, grand prix nästa. Jag tror på den här hästen, hon är så sjukt hinderglad och har en sån härlig inställning! Kaxig verkligen ;)
 
Framridningen:
 
Banan:
 
Efter (toknöjd häst!):
 
TACK Knattis som kom och fotade, bästa! :D 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback