Dagens klubbhoppning

Åh kan inte med ord beskriva hur stolt jag är över Makur idag, sån göskön inställning hela dagen igenom, ren lycka i hans kropp som fördes över min kropp! Och JAG red väldigt bra idag, sådär så jag knappt kände igen mig själv, det fanns ett självförtroende som jag säkert aldrig kännt funnits där tidigare.. jag tror mycket tack vare gårdagen och främst tack vare Satja! Det får mig att längta ännu mer efter hoppträningen på henne på tisdag. 
 
Makur och jag startade 70-80 idag, alltså två klasser. Det var länge sen han var på tävlingsbanan och jag känner inte honom så bra ännu.. så höjden kändes väldigt bra och lagom! 
Första rundan var nemas problemas, ingen speciellt höjd för den där långbenta herre, dom två gånger vi kom tokigt skuttade han ändå över som ingenting. Sprången kändes bra och stadigt, allt flöt på och båda gick ut från banan så nöjda! 
Andra rundan vet jag inte riktigt vad som hände egentligen... Han hoppade klockrent, så duktigt... men jag fick en blackout och red från 3an direkt till 6an. Dvs att jag hoppade FEL och blev därmed utesluten. Tackar gud att det var klubbhoppning och att man fick hoppa klart, för resten var så himla bra och Makur var kung på banan. Dock gör ju det mig mer pissed på mig själv, hade jag bara haft huvudet med mig så kanske vi hade lyckats knipa en placering! Gaaaah.. rackarns alltså!
 
Men sånt händer, och over all så är jag ju supernöjd med dagen för Makur levererade verkligen, pang på och några riktigt bra språng! Guldälgenhästen 
Tack till Jennifer som följde med och fotade!!!

Kommentarer
Postat av: Ida

Snygga!

2014-04-06 @ 16:19:51
URL: http://tobehappy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback