Dressyr dressyr dressyr

Varför kom inte det här inlägget upp igår? Bloggappen alltså... -.-
--------------------------------------
2 bra dressyrpass, ett på Makur, ett på Tatzy.. Båda började kaos och dåligt, men jag vände på steken. Galoppövningar räddar allt! Jag älskar att galoppera, hästarna med. Possitiv feeling och så, då fokuserar jag mer! Sen funkar traven bättre, och jag är dessutom mer uppvärmd o kroppen efter suttit ner i galopp = jag har lättare att sitta avslappnat i traven. Win.

På dressyrlektionen med Makur så var dagens övning galoppfattningar. Först fattningar på volt, när det gick bra så skulle vi rida snett igenom (i galopp) sakta av 3 språng in, trava samlat över medellinjen och sen fatta ny galopp. Vi kirrade inridningen och avsaktningarna med glans, dock får vi slipa på fattningarna! Inte stressa in i dom, då blir det felfattning och sura miner... Sist gjorde vi iaf halvt igenom i galopp, fortsätta i förvänd galopp. Även det med glans! 
Ååh jag gillar galopp! Och Makur! Arg på att jag sänker händerna och stressar ibland.. annars känner jag mig ganska duktig :)))


Tatzy trimmades lite i ridhuset, vi var helt själva där, så jag kunde driva på henne på långsidorna i galoppen, 90m långt ridhus är lyx!! Vi fortsatte träna på skänkelvikningar så som Eckers sa, men T blir mest sur för att hon inte förstår, och vägrar ist.. Men några steg får vi, klapp o beröm. Det släpper nog snart, hon är ju trots allt väldigt lättlärd ändå! :) lilltjej!
Imorgon outar jag ett beslut, ett tråkigt sådant...

Kommentarer
Postat av: Adine

Härligt att det går bra med hoppandet! :D Och jag måste säga, att den första bilden är GRYMT snygg! Hoppas du får en underbar lördag :)

Svar: Jaa! Tack :) detsamma!
Marie Krüger

2014-04-05 @ 11:19:35
URL: http://lundahlfoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback