Han är ju bra fin

Jag är så nöjd med dagens klubbdressyr, debut för mig och Makur inne på banan, hade två mål: stilla i halten och inte skjuta in rumpan i fattningarna. Båda klarade vi av! Missar här o där och en spänd häst som inte ville gå allt för nära dressyrstaketet. Vem vet, det kunde ju kanske äta upp honom! heh.. 
Men det gick bra, han var duktig och jag kände mig väldigt lugn och trevlig i min ridning, är väldigt nöjd över hur min sits kändes, hur den såg ut vet jag inte.. slutade på 60,5% och det är ju väldigt godkänd, Monica hade dessutom dömt ganska hårt på oss i LB klassen, så då är det ju bra :) Men hade han varit så pass fin som på framridningen och inte fjomp för staketet så hade vi nog kammat hem lite mera poäng. Nåja, så blev det och jag är nöjd! :) 
 
Kom ju hem med en blågul idag iaf (3 startande.. haha) så vi har ju fått en bra start i både hoppningen och dressyren! Synd bara att sommaren är här så snart ;( vill rida mer, ännu mer, och tävla massor. Shiiiit vad jag gillar den här hästen, det går bara frammåt och jag känner mig BRA. Det är lite stort faktiskt. 
Man skulle ju vinna massa pengar så att man kunde ge ett bud på honom som Lotta inte skulle kunna motstå ;) hehe. Typ så nästan, han är ju för go jättebäbisen <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback