pinsamt och panik

Idag (eller enligt klockan; igår) så var det ju uppvisning av Tatzy som stod på schemat. Två spekulanter, mor och dotter, kom för att kolla på tokfian. Jag var så galet nervös, och ägarna sena, så vi fick vänta lite. Tatz var lite pinsam vissa stunder, visade inte sig från sin bästa sida idag direkt.. tyvärr. Men det jobbigaste var när vi skulle rida. HON TVÄRSTANNADE HELATIDEN. Alltså ofta, och verkligen låste fast. Fattade ingenting och skämdes så galet. Här har vi spekulanter OCH ägarna, som inte sett mig rida henne sen i höstas. Alltså, paniken, förstår ni?
 
Tatz skärpte sig dock när jag började rida, men åh hon var så spänd och det kändes så obra som det kan kännas när man visar upp en häst. Sen när spekulanterna började rida fröst hon fast flera gånger igen, hon sa till ordentligt att det var något hon ogillade skarpt, men vad gör man? Åh jag skämdes så för hennes beteende, villa bara visa att hon är fin lilla donnan, så fin! Egentligen.
MEN VET NI?!?!?! Hon var kissnödig (!!!!), helt paniknödig var hon! När båda suttit på henne och det var klart tog jag ner henne till stallet, hon travade hela vägen ner. Kan ni förstå lättnadens suck när förklaringen kom varför hon var så dum? Såklart hon var besvärad liksom!

Nu hoppas jag bara att spekulanterna vill ge henne en chans till, för i mina ögon kändes dom "rätt" om ni fattar? Dom passade, av första intryck, väldigt bra in på mina önskemål.. jag bara håller tummarna att Tatz, mot alla ods, charmade dom som hon en gång charmade mig. 
 

Åhåjaja. Försökte släppa kaoset i stallet nu ikväll lite, fick ju en logisk och bra förklaring varför allt gick så fel. Myste iaf till det här hemma med min Felix, sånt sitter alltid bra efter en jobbig dag. För det var väldigt jobbigt för mig, allt. Så grillspett, loka med melonskivor i, en söt pojkvänn, jordgubbar och b&j.. det satt bra! En riktig lyxkväll blev det allt :)
"Drick upp det som är kvar och fyll på med vatten så den inte ser halvtom och tråkig ut på bild!" sagt och gjort. Han är bra han :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback