Ska jag blogga om igår kanske..?!

Jag sa ju iaf att jag skulle göra det.. Berätta mer alltså!

Longerade Tatzy på dagen, hostan är kvar men försvann mot slutet, pigg som en lärka var hon (eller hur man säger) för hon ville bara galoppera helatiden. Dock lugn galopp och det var lite imponerande! Men iof, hosta är ju jobbigt, hon är väl pigg men orkar säkert inte anstränga sig så värst :P

Men det jag mest vill skriva om är hopplektionen igår!!!! Vi hoppade lite bana, lite titthinder o så. Makur var lite svårsvängd och stel igår, men mjuknade mot slutet, och satans så taggad!! Körde pruttstarter i början, tog i på små hindrena xP haha.. Men han hoppade iaf fint! 
Det som vart så tydligt igår för mig är att det sitter kvar i bakhuvudet, fegheten, även om jag är såååå mycket säkrare på mig själv idag än för typ 2 månader sen.. Mot alla titthinder vart det katapultsprång, suuupertokiga, men Makur klarade det åt oss :) en skillnad nu när jag fegar är att jag inte på samma sätt backar in i hindret, utan skjuter iväg.. På något vis känns det som framsteg!
Men på övriga hinder kändes det riktigt bra, fina språng, duktig häst, duktig ryttare. Vi fortsätter ta steg framåt och den känslan är oslagbar!!! 

Mamma filmade, får se om jag kommer åt den idag eller senare i veckan :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback