uttråkad.se

Vad gör man egentligen medan man står i stallet och väntar på pojkvännen? Gosar med hästen kanske?...
Nä. Egobilder i helkroppsspegeln. Sånt gör man! Helt hästfräsch osv!

Fredagkväll och jag får äntligen åka hem. Livet med häst, då får man ta den smällen ibland att man måste spendera sena kvällar i stallet med smuts och bajs. Och hästen såklart! Men vi klagar ju aldrig, för samtidigt så älskar man ju det!

Jag och lilla fröken Tatz har precis avklarat ett hyvens bra dressyrpass på utebanan, lagom innan mörkret slog till. Ett sånt där pass där vissa saker lyser (som att fatta galopp från nedsittning) och andra saker bara luktar fis (skänkelvikningarna) men i överlag måste man ändå känna sig nöjd. Speciellt när man sitter på unghäst, dom SKA inte vara fläckfria och kunna allt. Något som många faktiskt glömmer.... Som att hon är vinglig? Ja, hon är lite vinglig, hon är en bebishäst. Typ så!

Imorgon är det provridning som gäller, jag tänker vara med (punkt.) hoppas det dyker upp någon som fyller i många av mina önskemål (som är helt obetydliga i försäljningen) och som gillar henne och kommer lära sig älska henne precis som jag gör. Trots hennes sämre sidor :)

Äsch, nu kommer Felix, got to go!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback