7 sorger och 8 bedrövelser sen

Såklart kunde jag inte somna efter skräckfilmen, vad hade man förväntat sig? Gjorde något så dumt som att scrolla igenom min egna instagram för att underhålla mig, nu rullar minnen och tankar genom huvudet. Men hey, det är bättre än att tänka på Krueger right?

Har ni någonsin tänkt på att instagram blir lite som en dagbok? Jag kan se, bara genom att scrolla snabbt, hur jag mådde där, vart i livet jag var där. Som att se ens forna liv passera förbi... För det är verkligens ens forna, så länge sen. 2 år tillbaka och jag tittar på bilden och tänker "vem är hon?".. För det är en helt annan person som ligger i denna säng, precis just nu, och skriver detta inlägg. 

Men jag vill tro att jag är en bättre version av mig själv idag. Trots att jag fortfarande inte har en blekaste aning om vad jag vill med mitt liv, helt vilse utan plan. Lite förstörd men inte alls lika trasig! Främst lite äldre, med mer erfarenhet i bakfickan och förståelse för hur den här världen ser ut, och funkar. 

Hatar att tänka tillbaka till det där forna, för det finns så mycket man lämnade där, som man inte vill ha här, idag. Personer främst, dom som höll en vid fotknölarna när man försökte springa. Sånna kommer man iof aldrig ifrån, men man kanske lyckas sparka av sig vissa på vägen...

Nej, nu vill jag stänga ner hjärnbanken. Blunda, krypa nära Felix och sen tillslut somna. Invänta en ny dag, veckans sista. Godnatt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback