I mitt pennskrin

Det var någon som frågade vad jag använder mig av för pennor, och den frågan är ju rätt enkel, men jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva... men jag gör mitt bästa, utifall fler undrar! 
 
Jag använder mig utav blyerts, som några kanske vet kan ha olika hårdhetsgrader. Det finns hårda blyerts, som är ljusgrå.. och så finns det mjuka blyerts, som är närmre svarta. Pennorna har olika namn beroende på hårdhet, det mäts mellan 9B (mjukast) och 9H (hårdast).
Dom pennor som ligger i mitt pennskrin är då 9B, 8B, 6B, 5B, 3B, 2B, B, HB.. varav jag använder typ varannan (dom understrukna), HB för skissen och dom andra för skuggningen. 
 
Utöver pennorna så har jag även en stompf, vilket är en papperspenna man "suddar ut" blyertsen med, för att göra det mjukare. Stompfen är det viktigaste för mig att ha när jag ska rita (älskar den) och det "verktyg" jag använder mig mest av. Fun fact - det var mammas gamla som jag snodde när jag var mindre, den är väl använd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback