Tips: Inspiration när du ritar

Jag har, dom senaste teckningarna, ritat av bilder som redan finns.. mest för att jag känner mig lite ringrostig. Men just nu sitter jag och ritar på en teckning jag precis börjat på, som jag ritar efter en bild jag har i huvudet... men det är svårt! Att få ner det på pappret, och få det att se klokt ut. Ingenting jag är så high på. 
 
MEN... jag har mitt knep, för att få inspiration och för att göra bilden i huvudet tydligare: Använd google. Till exempel om du vill att tjejen du ritar ska ha blommor i håret, men inte riktigt vet hur du ska göra för att det ska se verkligt ut - googla upp lite bilder med tjejer som har blommor i håret. Då får du en klarare bild. 
Samma sak om man inte kan bestämma läppformen, eller får till proportionerna i ansiktet - hitta en bild att iakta och försök överföra det du sett till din teckning! 
 
Jag tycker nästan att "förarbetet" inför en tecknig kan vara roligare än själva tecknandet, ibland. Man blir så inspirerad av alla fina bilder man ser :) Och jag är superinspirerar nu, så ska sätta igång nu! 

Bilderna jag har som inspiration just nu ("lånat från google".. eller hur man säger)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback