Choklad gör en glad!!!

Efter att ha intagit redbull och en stor chokladkaka så var jag faktiskt lite gladare, och främst piggare! Är man hängig så är man ju mycket känsligare.. även om jag kan vara känslig ändå. Vissa saker kan jag inte ta, inte sånt som trycker ner mig som person.
 
Är precis hemkommen från Tatzy, och är helt jättemycketsuperglad!! Förklarar lite längre ned.. 
Red i ridhuset samtidigt som hopplektionen höll på, för att hon ska faktiskt klara av att vara i ett ridhus där det händer grejer, det är nyttigt! Och ja, hon började väldigt sur och ofokuserad.. sen fick vi dock hjälp av Satja (hennes "fostermamma" om ni minns?) som hjälpte mig dra igång Tatzy i galopp. Jättetacksam för det, för efter galoppen är Tatz så himla nöjd och trevlig, hyvens fokuserad också :) Så hon fick faktiskt trava över en enkel bom några gånger idag, och DET kan jag säga er, gjorde divan väldigt nöjd!! 
 
Men nu till det som gjorde mig sååå glad!... Satjas ägare tyckte jag var så duktig och red bra.. så på torsdag ska jag rida henne :D Minns inte riktigt vad hon sa, men typ hon ville gärna ha någon som satt upp och trimmade henne lite, ungefär så! Tror ni mitt självförtroende höjdes några procent eller?!
 
Åh! dagen började så bra, sen hade den en gråt-mitten.. men den fick ett riktigt bra avslut. Nöjd Marie här hemma nu :)
(Gamla bilder, tagna i oktober)
Haha Tatzy i sitt essé! Minns exakt vad hon gjorde sekunden när bilden togs.. hon ville nämligen hellre gå till mamma där hon stod och fotade, det var mycket mer intressant! Hon vart sur lite när jag sa nej till det

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback