Dressyrlektionen idag

Hade, som bestämt redan förra veckan, Chivas idag. Den lilla fux-herren som är en förväxt ponny med långa ben och jättekort rygg! Gick in med rätt nollad inställning, tyckte ändå om honom från sist även om det kanske inte gick så jättebra...
 
Kändes från början att jag hittade honom lite förra gången, för det gick mycket bättre från start. Fick kontakt med honom ganska snabbt, och även om jag inte hittar någon korrekt form på honom ännu så känner jag att det är påväg. Fanns ljusa stunder idag :) Fokus idag låg på att jag skulle vara lugn, stadig och bestämd. Tog jag en förhållning fick jag inte ge upp den, han skulle ge upp. Det betyder då inte att jag satt och slet i honom, såklart, men att jag var bestämt! När han släppte till lite fick han en eftergift.. eftergifter är ju belöningar, något som Ecker är väldigt på om. Att vi inte får ge efter om hästen inte gjort något för att bli belönad.. fattar ni? 
 
Nästa gång tror jag att det kommer det gå ännu bättre faktiskt, han är ganska svår men jag hittade ännu mer idag och det går frammåt! Här sitter jag med en bra känsla liksom, och lite självsäker. Det går uppåt för mig tror jag, känns härligt! Jag är glad idag, just nu, gillar det!
 
Duktiga Carolin o Chivas får stå för bilden, har ju ingen på mig o chivas.. såatteeeh... ah!
Storbloggaren Tyra har ju fundtat det här uttrycket "påtänd ekorre-häst".. jag tror Chivas skulle passa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback