Dressyrlektionen

Jag är i en sån fas just nu där jag inte bryr mig om vilken häst jag sitter på på ridlektionerna. Har ingen häst jag vill trimma in mig på, lära mig, tävla osv.. ser inte meningen med det just nu. Är inte motiverad till att göra det, det räcker med Tatzy för min del nu, att bli ett team med henne!
Därför så har jag sagt att jag gärna byter hästar ibland, Lotta verkar med på det. Lägger nog istället fokusen på att lära rida mig olika hästar och hitta ett lugn i mig själv när jag inte känner ett lugn i hästen. Skärpa mig och göra allt eftertänksamt.. samt att jag ska lära mig rida med stigbyglar utan att få panik. För jag får panik av stigbyglarna, blir spänd av det faktum att jag inte klarar av att trampa ner i dom (pga höften) och dom bara glappar under mina fötter. Hatar det! Rider 10ggr bättre utan läder! 
 
Aja, idag red jag iaf Chivas, en förväxt ponny i princip, kort kropp och långa ben.. En fin häst när han väl spänner ner lite, och inte springer på.. men för att det ska hända så måste ju lilla jag spänna ner också. Haha inte det lättaste! Men jag var ändå rätt skärpt idag, och när jag la upp lädrena så började det gå lite bra iaf. Lagom sådär 10 min innan lektionen var slut ;) 
 
Ska ha Chivas någon/några gånger till sa Eckers, hon tror att jag kan få till det med lite fler chanser. Det tror jag faktiskt också, för det började gå bättre som sagt till slutet.. Ahja. Får se hur det går nästa torsdag. Aaah måste upp men självförtroendet också!

Kommentarer
Postat av: leavanny.blogg.se

Fin häst :)

2014-02-21 @ 14:34:02
URL: http://leavanny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback