Duktig bebis på sadelprovning!

Idag är en bra dag, än så länge fullt ut! 
Vaknade upp hos min finaste och käkade lite frukost i sängen framför "Love actully" och så, innan det bar av till stallet..

Var så jädra nervös, sadelprovning stod på schemat idag, och vi skulle rida dit. Bästa Madde på Ludde följde med oss och agerade stadigt sällskap, så sjukt glad att man har så fina människor som ställer upp!! 
Men eftersom jag var dålig igår så kunde jag inte rida, vilket såklart gjorde mig nervös. Ville inte dyka upp med en häst som är dum i huvudet.. Men trots alla odds (extrem vind också..) så gick det jätte bra dit, på plats och hem :)

Nu är jag en sadel rikare och 4000kr fattigare. Hittade en svart begagnad hoppsadel som satt väldigt bra på Tatzy och hon var så nöjd så. Vi provade en annan, hon sa direkt att hon hatade den. Bra med sånna hästar!! 

Saker som utmärkt sig extra idag:
- jag hoppade upp utan pall bär vi skulle rida iväg, för första gången! Inga problem!
- Tatzy skuttade så lugnt o försiktigt över ett dike, smidig bebo!
- inga konstigheter att vara i ett okänt ridhus (Ludde var ju där, hjälpte nog)
- mot slutet av sadelprovningen sa hon inte ens emot när sadeln skulle läggas på eller gjorden spännas!
- sista gången jag satt upp stod hon heeelt stilla!!!!
- hemåt ritten var riktigt rolig, Tatz längden på stegen ordentligt så Ludde hade svårt att hänga med lite, och hon var så flashig :D
- vattenpölar är läskiga, men riktigt roliga att hoppa över!
HON ÄR SÅ DUKTIG OCH JAG ÄR SÅ IMPONERAD ÖVER HENNES FRAMSTEG!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback