En dag full av kärlek

Ooh, alla vet vad det är för dag på fredag va? Yes, den 14e februari, alla hjärtans dag! Den dagen då många gråter för att dom känner sig ensamma.. men även många fäller tårar för att dom är så fruktasnvärt lyckliga!
För mig betyder den dagen lite extra, då är det 14 månader sen jag träffade min livs kärlek, och även 1 år sen han och jag blev officiellt. Inte "allmänheten-officiellt" på fb o shit, men det var då det verkligen stod klart. Det var vi!
 
Jag har i alla år tidigare varit den som skrattat åt den här påhittade traditionen, tyckt att det varit töntigt.. man ska väl kunna visa sin kärlek hur mycket denna betyder för en, varje dag? MEN jag har lite ändrat åsikt om det. Såklart så kan jag aldrig låta bli att berätta för Felix vem han är för mig, oavsett dag... men det blir lite så att man anstränger sig från tåspetsarna för att vara sådär extra söt och fin och bara bäst för sin andra halva. Och det är kul att visa sin uppskattning sådär ordentligt, även om man gör det oftare än bara på det här specifika datumet. 
 
Sen älskar jag modet det ger människor, den här kommande dagen alltså. Så många som öppnar upp sina hjärtan och tar chansen, berättar för någon hur den känner och blottar sig.. i hopp om ömsesidiga känslor! Många hjärtan går sönder men även många bultar hårdare än någonsin innan. 
Men man får dock inte glömma kärlek är inte bara är fjärilar i magen och en specifik annan.. Man kan älska en underbart fin vän, sina föräldrar eller syskon. Kanske sitt djur. Dom får man inte glömma bort nu på fredag, visa alla som finns i era hjärtan, att dom faktiskt finns där. För alla som är älskade förtjänar att få veta det! Värmen i att veta att man faktiskt är älskad...!
 
Ja jag vet inte riktigt vad jag vill komma fram till egenligen.. men kärlek är fint, och det gör den här dagen fin. Jag gillar det. Längtar tills på Fredag, då ska jag pussa sönder min älskade pojkvän! Ännu mer än jag brukar göra! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback