Följsam

Jag är så himlande glad över hur bra resultat jag fått av ledarskaps-träningen gav, där när Tatzy vilade. Att hon stannar när jag stannar, backar när jag säger att hon ska backa och ökar takten/ minskar när jag gör det. Det är så viktigt med en följsam häst, men tyvärr allt för lätt att glömma bort att träna på det!
 
Jag och Tatz tränar just nu på det på tisdagar när hoppträningar är i ridhuset. Visst, hatar att känna mig ivägen, men det är så bra för oss! Tatz ska ändå lyssna och fokusera på mig, oavsett hur många hästar det är runtom, eller att någon hoppar. Ibland kan hästar få fnatt på hoppningen, och jag vill att Tatzy lugnt ska stanna bredvid mig när det händer! Vilket hon till 80% av gångerna gör :)
 
Mamma filmade en snutt idag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback