Kompisfika och 2 bra ridpass

Ursäkta min bristande närvaro, har haft så mycket att skriva om idag, men så lite tid och mobilbatteri för att göra det..

Efter jobbet träffade jag min fina stallkompis Petra för att fika lite, catch up liksom! Vi har känt varandra sen jag var typ 9 och hon 6, eller nått sånt.. Ridit på Blåkulla tillsammans alla dessa år, och senaste åren ridit i samma grupper. Förstår ni min hjärtesorg när hon slutade i höstas då?!? Och vi har inte träffats sen dess tyvärr.. förrän idag! :) riktigt mysigt och kul att se lilla snorungen igen!

Efter det åkte jag förbi gamla skolan, hälsade på bästa fotoläraren osv. Saknar verkligen det där stället, känslan i det där klassrummet, bara hänga där! Ååh, goa tider!


Har även ridit dressyrlektion idag, på Leon då. Tycker om den hästen lite, han är först och främst jädrigt snygg! Och sen så kan han verkligen gå bra när han väl slappnar av o så! Hittade lite mer knappar, Lotta sa något i stil med att jag skulle tänka "sirap" med mina hjälper, eller händerna iaf.. För jag kan bli lite hetsig, och det vet jag! Bara att jobba på :)


Tatz reds ju också idag, efter att jag fixat kvällsfodringen. Är sååå nöjd med sista 10min, efter galoppen (första!!) då tog hon stöd och var riktigt trevligt! Övriga delar av passet var verkligen upp och ner, men när vi väl värmt upp om hon börjar bli lite nöjd (som hon blir av att tex få galoppera, hehe) så är hon härlig alltså :) bebban!

Otroligt bra dag har jag haft!!

Kommentarer
Postat av: Fanny

Nej vad gott!

Svar: Farligt gott!! chailatte<3
Marie Krüger

2014-02-07 @ 08:49:50
URL: http://fannystaaf.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback