Ledsen.

Jag är ledsen idag men varför håller jag för mig själv. Och jag vill vara arg och hata men jag kan inte eller så orkar jag inte. Vet inte men känner mig svag och sårbar och vill bara ha en annan dag. Långt bort från igårkväll som började bra. 

Dom här dagarna är man som gladast att man måste åka till stallet. Komma bort från det där, och tvinga sig själv att leva även om man är ledsen.. Det var skönt att mocka långsamt, fylla på med torv långsamt, fixa hö långsamt. Det var avslappnande och jag tänkte inte så mycket alls. Blev dock ledsen igen pga att Tatzy var arg, för att hon var missnöjd över en grej och en annan persons hantering. Märker direkt, när någon gjort något som hon inte finner sig i, hon blir så arg på allt annat då. Och den possetiva känslan jag bygger upp hos henne blir som bortblåst.. tills jag har gett henne tillräcklig med beröm för minsta bra hon gjort. Hon är dova, man måste hålla henne med sig. Stryka henne medhårs. 

Ska fortsätta vara ledsen idag, det kommer ligga där oavsett liksom. Man får ju ändå vara ledsen om någonting gjort en ledsen.. det är inte fel att känna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback