Maktkamp

Igår så red jag Tatz, hon var en väldigt sur Tatzy när jag satt där på ryggen. Hon tyckte inte alls att vi skulle göra på mitt vis, lilla divan. Därför vart det några gånger hon saggade ihop och vägrade eller började galoppera. Hehe en gång märkte jag knappt att hon fattade galopp, hon gjorde det så mjukt! Det är väl dock en bra sak :P

Nä men fram och tillbaka var det verkligen, helt sjukt irriterad var hon. MEN som vanligt så var hon ruskigt fin när hon väl var fin! Hon har rikligt med potential den där damen!!
Roligaste delen av passet var dock när Tatz helt plötsligt, out of the blue, drar iväg i värsta ökade traven längst hela långsidan xP det var verkligen inte springa fort, utan det var riktigt sådär *swosch swosch* med frambenen. Ni fattar?!  Haha shit bara skrattade åt henne. Söt är hon iaf :)

Ikväll rider jag igen, hoppas hon är på gladare humör så att vi kan sammarbeta lite ;)
Har lånat en fårskinnspadd till sadeln.. Minns ni att jag sa att den låg bättre av gelépadden jag köpte? Blev lurad av schabraket som är lite "fluffigt".. Nu kändes det bra, och sadeln låg stilla :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback