Med en djävul bakom örat

Alltså hopplektionen igår, haha. 
Har inte ridit Zetra på 2 veckor, hoppning osv. Om jag var lite nojjig, jo det är klart! Men jag jobbade mycket avsaktningar och igångsättningar när vi red fram. Trav-skritt-rygga-trav eller galopp-skritt-rygga-galopp eller bara utan rygga. Varierade mycket och han vart riktigt lydig, det kändes bra... förutom en liten detalj. Så fort jag släppte ner honom lite i galoppen så drog han riktiga rackabajsare och sköt rygg. Och han må vara en älg, men den hästen kan vika sig dubbelt! 

När det var dags att hoppa drog han några till rackabajsare efter hindrena. Problemet? Han drar tyglarna ur handen på mig över hindret och därefter tar han sin chans! Han kanske var lite glad kanske, men väldigt ful där när han tar sina chanser sådär :P Troligtvis tyckte han att jag var lite jobbig igår, för när vi var "på marken" så var han riktigt fin!! Men ja, minst 10 gånger drock han dom där skutten, och dom var ordentliga! Men jag satt kvar ;)

Dock måste jag säga att dom 2 sista rundorna var klockrena, då jäklar hade jag koll på honom! Mer fart och slutade mesa innan hindrena, samt höll upp hans huvud.. var också extra följsam i handen över hindret så han inte kunde dra ur tyglarna ur handen på mig! Synd bara att mamma inte filmade ;(
Lite såhär såg det ut, fast näsan mer mellan frambenen.. och helt vriden. Haha helt osmidig är han inte! (obs bilderna är från maskeradhoppning!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback