Nya februari

Jag har bestämt mig för att, med hjälp av Felix, äta bättre och mer regelbundet. Inte trycka i mig en delicatoboll för att jag är akuthungrig i stallet, eller köpa frallor påväg till Tatzy för att magen knorrar. Utan börja planera dagen och göra i ordning något jag kan äta för att lugna ner hungern när jag inte kan äta ordentligt. 

Åt overnight oat med banan till frukost.. dock så misslyckades jag med min, hade för mycket mjölk i, så klarade bara av att äta halva. Men det är så lätt att göra, och hur skönt egentligen att ha frukosten klar på morgonen när man vaknar?!
Nu efter jobbet har jag provat våra hemmagjorda proteinbars, success! Sjukt goda, och enkla att göra och experimentera fram egna smaker. I dom här hade vi torkade plommon, pärsikor och äpple, även jordnötssmör. Alltså hiss till den :) tog direkt från frysen imorse, så nu 4h senare var dom perfekta att äta!

Jag tror på att min kropp kommer bli gladare av att jag får i mig tillräckligt och ordentligt med energi.. Eftersom jag rör på mig så pass mycket som jag gör! Hoppas på det iaf :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback