Piggelina

Idag visste inte Tatzy vad skritta var.. men egentligen är det nog inte så konstigt med tanke på att jag red på utebanan och igår så promenerades hon bara. Så med dom faktorerna inräknade måste jag säga att jag är väldigt nöjd med henne!
La fokus på att hon skulle rätta skulle lyssna på vilket tempo jag ville ha, och även galoppfattningar! Jag börjat hitta henne där, ändå, trots att det ibland blir tokigt och hon tycker det är svårt att fatta höger dom första försöken.. Men det går framåt och det är ju det man söker efter. Har även börjat sätta mig ner lite i galoppen, fast bara nudda sadeln lite utan tyngd.. någon som hon inte har något emot alls. Bådar gott!

Efteråt travade/skrittade vi av på travbanan, helt själva, utan problem. Lite spänd vart hon men efter ett varv skrittade hon med sänkt huvud. Precis så jag ville avsluta dagens.. Skönt när allt går som det ska :)

Nu blir det lite jobb innan jag ska tillbaka till stallet, Hero ska ridas! Imorgon hoppar Jackie Tatz, tyvärr kommer jag inte hinna vara med :/


Kommentarer
Postat av: Kate

Hej, hoppas du får en fortsatt bra dag..skulle vara kul om du ville kika in och lämna en kommentar, kram!

PS. Gud vilken fin häst du har!:)

Svar: Detsamma! Kikar in!
Tack :)
Marie Krüger

2014-02-19 @ 16:10:17
URL: http://katestipica.blogg.se
Postat av: Ellen och Ida

Jättefin header! Ta gärna en titt på vår blogg! Kram

Svar: Tackar :D Will do!
Marie Krüger

2014-02-19 @ 16:28:14
URL: http://bakfickeryttarna.blogg.se
Postat av: Ebba

Åhh vilken fin häst! :D

Svar: Visst!?! En riktigt tjusig dam tror jag hon kommer bli :d
Marie Krüger

2014-02-19 @ 17:45:40
URL: http://northons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback