Sån stor skillnad!

Idag var premiärturen med nya sadeln, och jag vet inte om jag hade förväntat mig något särskillt.. Men vilken skillnad det var!

Tatzy frustade redan vid första travstegen, var så otroligt nöjd och protesterade inte ett dugg.. Alltså jag kan inte ens beskriva det ordentligt.. Det kändes som någon slags frihetskänsla i hela henne, och som hon rörde sig!!
Extremt pigg och glad och betydligt lättare att balansera. Flaschig i stegen och började glädjeskutta in i galopp när vi egentligen skulle trava. Hon ville så mycket :P
Jag förstår henne, skillnaden. En stor (!!) opassande dressyrsadrl och sen, en passande hoppsadel. Jag var också glad :)

Red inne idag pga blåsten, visste inte hur hon skulle reagera på sadeln (tur med tanke på att hon var så pigg o glad) men travade av på utebanan. Idag blev hon svettig trots endast 15min arbete. Tänk vilken skillnad det blir när dom kan jobba rätt och ta ut stegen ordentligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback