Tatzy de Vi

Jag kan tänka mig att både gamla och nya läsare inte har så stor koll på vem Tatzy egentligen är, så jag tänkte att en liten presentation skulle passa fint! Men ha förståelse på att jag bara känt hästen i 4 månader.
 

Tatzy de Vi
2010
e. Zuidenwind 1187   u. Julitta de Vi
ue. Cannon Row xx
 
Tatzy är min foderhäst som jag haft sedan den 25e november, hon är ett 4årigt sto efter en superfin dressyrhingst. Även hennes mamma var dressyrhäst, så det ligger väl i hennes gener att bli dressyrhäst! Dock känns det verkligen som att hon än så länge älskar att hoppa, då hon blir glad bara av att se bommar. 
 
Jag tycker väldigt mycket om att rida Tatzy, framstegen som man får smaka på när man sitter på hennes rygg. Hon ligger efter en del för sin ålder, hon har varit en väldigt klantig bebis och har därmed inte gått att träna så som man kanske velat.. men jag tror inte att det kommer vara några som helst problem att komma ikapp, hon är en fin häst :)
 
Som sto har hon verkligen sitt humör, riktigt tjurig kan hon vara, men samtidigt har hon stor charm! Jag kan bli så arg på henne, när hon kör aggrofacet på.. och andra sekunden tittar hon på en med spetsade öron. haha alltså man orkar ju inte, det är lättare med valack säger jag bara ;) Men jag tycker hon har vuxit lite i huvudet, och på något vis blivit lugnare. 
Något som har varit ett problem med Tatz är ju hennes bakben, hon HATAR när man tar på dom.. eller ja, hatade. Nu tycker hon mer det är väldigt jobbigt. Så det går framåt, och jag är så nöjd över det! Jag tror hon kommer växa mycket som häst sitt fjärde levnadsår, det brukar vara så! 
 
Eftersom jag inte känner Tatz så himla bra så kan jag inte berätta så himla mycket mer.. men jag antar att ni får läsa er till den information som finns att ge :) Hur länge jag kommer ha Tatzy är dock oklart just nu, och vad som händer sen. Om jag har kvar henne längre än avtalet säger, om hon säljs eller om hon behålls av ägaren.. ingen vet nog, men oavsett så hoppas jag det bästa för henne, för hon är en fin häst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback