Älskar ju utmaningar!

Får väl börja med att kort säga att dressyrlektionen inte gick så jättebra.. Eller jo, slutet var väldigt bra, men ett tag där så frågade jag mig själv vad jag höll på med egentligen! För red, det gjorde jag inte.
Mitt högerben satt fast där i höften, men det var allt det gjorde idag. Högerbenete som behövs så mycket extra på honom! Nä usch.. Men ändå känns det bra inför söndag, men kanske får ta sporrar om mina ben ska fortsätta vara så kraftlösa och värdelösa?!

MEN NU TILL det jag egentligen vill skriva om!!.. Ridpasset på Satja. Katastrof, haha, men gud så kul det var. Verkligen en stor utmaning att få till, och jag förstår att ägaren har det jobbigt och inte orkar dressyr på henne! För hon sa direkt när jag tog tyglarna att nej, jag har ingen lust att rida dressyr, och satte huvudet i luften. Men skam den som ger sig!
Efter mycket knåpande och övertalande började jag få Satja med mig ich mot slutet började hon kännas väldigt trevlig! Dock var det jobbigt, så vi slutade när det började gå bra! 
Ville mest bara få henne stadig, framåt trevligt och sen med det få henne att släppa till. Började med att få henne med mig i galopp, satte henne på rumpan, och efter det få henne att släppa till i trav. Det där med ston, dom måste ju vara nöjda också ;) 

Hoppas verkligen jag får rida henne någon mer gång, då hon är ett praktexemplar på roliga utmaningar som man känner har Det! Kändes iaf som att ägaren tyckte jag gjorde ett bra jobb :) hon tyckte iaf jag var knäpp som tyckte Satja var rolig att rida, men ja.. Jag är ju knäpp!

*jätteglad tjej ska sova nuuu* :D

Måste bara lägga upp bild på våran middag som jag o Felix åt. Den var kung och en perfekt torsdag komma-hem-sent middag!
Toscana-soppa med hemmagjorda krutonger, och natchochips vid sidan med salsa och ost. Omnomnom!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback