Tre steg framåt, ett steg bak

Står just nu i stallet och väntar på skjuts hem.. väl medveten om att klockan är kvart över 9. Ja, sena kvällar här är inget kontsigt, men det brukar vara mer folk. Här, just nu, är det helt dött. Bara jag och hästarna.
 
Ridning stod ju på schemat idag, och ridning blev det! Som vanligt är jag väldigt nöjd med Tatzy, då jag verkligen bara fokuserar på dom stunder hon sköter sig. Tror det är rätt viktigt ändå, som man ofta glömmer.. och speciellt på plutthästar. Ridpassets highlights idag var:
- Hon stod stilla när jag satt upp, förutom 2 steg när jag väl var uppe.
- Inget tjaffs när jag satte igång henne i trav.
- Bättre galoppfattningar, och dessutom rätt nästan alla gånger.
 
Sen så var det bara en sak som jag vill påpeka inte var bra.. och det var att hon inte alls hade lust att gå på ett rakt spår idag. Nej, in med rumpan, hur jag än försökte parera. Men jag har 3 bra saker tills nästa ridpass med mig i bakfickan, och så ska vi träna extra på att gå rakt! :)
Imorgon står longering på schemat, troligtvis på utebanan då. Blir perfekt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback