Dressyrlektionen idag

Torsdag och efterlängtad dressyrlektion, alltså äntligen. Har ju inte ridit lektion på ca 2 veckor, och det är ju skandal! Röda dagar och grejer, onödigt när man inte ens har jobbledigt. Hah. 
Eftersom jsg red för första gången på 10 dagar där i tisdags.. så kan jag säga att det kändes idag! Mmh träningsvärken ligger verkligen där i varje rörelse, men det är gött! Är sånt där pucko som älskar träningsvärk, det är som ett intyg. Hej, du har kämpat bra, dina muskler växer just nu tack vare det. Lycka till. Typ så :)
 
Men ja, idag red jag en herre vid namn Napasche som står på ridskolan. Han kan verkligen gå väldigt fin och så, bra dressyrhäst att tävla LB på.. men det är så att det finns inget klick. Ni vet det där när man älskar att sitta på hästens rygg, även om passet inte är bra. När man sitter på och bara känner hur det är rätt! Jag känner inte det på Nappe.
Helt ärlig så tycker jag han är tråkig. Folk får säga vad dom vill, jag vet redan att han är en väldigt fin häst, och jag ska vara glad att jag får tävla homom osv. Men säger det inte klick så gör det inte, och han får inte mig att känna att jag ska kötta på dressyrbanan och göra allt jag kan för att det ska bli så bra som möjligt. Fattar ni? Jag blir tråkig på hans rygg.
 
Men oavsett hur vi funkar ihop så måste jag tvinga mig själv att vara nöjd (endast nöjd) med dagens dressyrlektin. Det gick ju inte åt helvete liksom :) Blir frustrerad när det känns som han ignorerar mina hjälper, men annars var han hyvens avslappnad och ibland fick vi till det. Ridläraren verkade tycka att det såg ganska bra ut och jag får helt enkelt trycka stämpelt OK på det här ridpasset! 
 
Var f.ö ute hos Tatz nu på kvällen, och låt mig dunka huvudet i väggen. Gaaaah. Troligtvis av allt springande och skuttande idag har hennes sår från förra söndan rivits upp och jag bara orkar inte. Dumma häst, kan hon inte liksom.. inte vara klantig någon gång? Tur att hon ändå har vintervila och inte är i hårdträning!
Lerig var hon ju också.. lite.

Kommentarer
Postat av: ida foto. ♛

så söta!

Svar: :)
Marie Krüger

2014-01-02 @ 23:09:59
URL: http://prinsesc.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback