Frånvaron

Och det ekar så tomt här, så som det brukar när mitt huvud är någon helt annan stans. För det är den, har inte koll på mycket just nu, glömmer saker och kan inte fokusera. Nu har bloggen också varit glömd, även om jag varit helt medveten om hur tyst jag varit här. Förlåt.
 
Senaste dagarna, alltså vad ska jag säga som är viktigast? Tatzy reds både i söndags och igår, eller ja, skrittades. Och som hon har skött sig, är påriktigt helt stolt! Storm ute så det knakar i hela ridhuset, inte en min, traskar på. Det känns verkligen också att hon accepterat mig som ledare, eller börjat iaf, lyssnar på mig, litar på mig. Det känns så otroligt tryggt för mig, för om hon litar på mig, ja då kan jag lita på henne!
 
Har även ridit Zetra, igår närmare bestämt. Bomövning med många små volter, trodde vi skulle dö/ snubbla/ skämma ut oss. Vi gjorde vårt bästa och vårt bästa var ändå bra, även om han blir lite het på gröten och vid tillfällen.. ruskigt arg! Haha några bocksprång blev det allt igår, jag får hoppas att det är ett tecken på att jag kommer åt honom, för han tycker det är jobbigt att gå rätt. Lille lata herrn! Vill gärna ha det på sitt eget vis :)
 
Idag då?... har jag väl bara glidit på. Dragit på mig någon slags överansträgning i foten, eller liknande. Utan linda, tjock strumpa och sko så gör det ont att gå/ röra på foten. Och det är INTE bra! Behöver mina fötter ;( Well, ont eller inte, det som måste göras måste ändå göras - Tatzy ska promeneras 20 min idag. Ajaj. 
 
Typ så.. snabb fast lång uppdate, kände att jag behövde komma ikapp! Nu känns det bättre :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback