Någon typ av miljöträning

Idag fick det bli lite miljöträning för bebisen, inte med meningen dock, men det var nyttigt! Promenad i ridhuset fullt av hästar och hinder, och det var lite läskigt osv.. men hon skötte sig riktigt bra ändå, så är stolt över henne :) Visst, hon hoppade till, försökte gå snabbt från vissa ställen osv, men det förväntade jag mig! Men hon höll sig på jorden och hade koll på mig, och det är bra!!
 
Imorgon ska jag försöka longera henne lääänge så hon är ursprungen inför tosdag, då är det dags att sitta upp för första gången efter vilan. Taggad på det, och lite nervös ;) Men det går nog jättebra! Är verkligen taggad på att sätta igång nu i vår, hon är en väldigt fin häst och jag tror att det kan bli jättebra! Hoppas på att jag själv klarar av det, måste tro på mig själv! Ska läsa igenom alla unghästböcker ordentligt som jag har här hemma :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ett tips! Longera max i 30 min, man bör inte longera mer då de inte är så bra :)

Svar: Aldrig tänkt göra det heller :) det jag menar länge är jämnfört hur mkt jag longerat tidigare dom här veckorna.. Vilket varit ganska korta stunder
Marie Krüger

2014-01-22 @ 00:15:55
Postat av: MATILDA

Fin bild

Svar: Tack!
Marie Krüger

2014-01-22 @ 14:57:59
URL: http://matildays.forme.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback