New year, new me?

Då är vi alltså inne på dag 3 av 2014, snart dag 4.. och jag tänker lite på alla nyårslöften folk ger. Är det ens någon som någonsin fullföljer dom? Alltså.. det är ju fullproppat på gymmen just nu, folk är galna för att dom försöker sluta röka osv. Men lagom till mars-april börjar det lugna sig på gymmen, folk börjar tänka lite "jaja", slarvar med löftena. 
 
Men det är såklart, efter nyår så börjar man med allt bara BAM. Köttar på för att klara sitt löfte och bara sliter, och sen kanske det inte ger resultat direkt. Då tröttnar man, ger upp. Är det inte bättre att sätta upp typ delmål? Tänka att man ska försöka förbättra sina brister och jobba sig upp, inte försöka hoppa upp från steg 1 till steg 10 direkt. Så högt kan man som människa inte hoppa! 
 
Vill du vara fit till sommaren? Ja men lägg upp en ordentlig och stadig plan, som håller i lägnden! Ät bättre, BRA mat, strunta i chipsen på fredagsmysen, dra fram grönsaksdippen. Sluta inte ät mat ihuvudtaget för att bli smal, det är inte hälsosamt! Rör på dig mer, träna några gånger i veckan.. inte varje dag, så hårt att du är svimfärdig efter. Aldrig att du orkar dig igenom dagarna ifall du ska plåga dig så, resultatet blir inte bättre av att stressa fram något, och det kommer kännas värdelöst tillslut!
 
Jag har inga löften i år, känner att jag ska ta livet som det kommer och göra det bästa av allt. Ta tillvara på möjligheter och kämpa för att bli lyckligare än någonsin och tro på mig själv mer. Göra allt för att 2014 ska toppa allt!

Kommentarer
Postat av: Josefine Hellgren

Så sant!! Kan inte annat än att hålla med dig! Mitt enda löfte är att jag ska fullfölja projektet. Endast! :)

Svar: Hejjar på dig! :) Sittar och klickar in helatiden för att kolla ifall det dykt upp någon ny ^^
Marie Krüger

2014-01-04 @ 00:21:54
URL: http://gossanfoto.blogg.se/
Postat av: Josefine Hellgren

hahaha! åh va fin du är! Så himla gulligt :D :D Lovar att jag ska vara snabbare imorgon ;)

2014-01-04 @ 00:28:46
URL: http://gossanfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback