Se förbi dom felen som endast du ser

Jag kan med handen på hjärtat säga att jag letar fel på mig själv, jämnt. Anledningar till detta är många, men främst så är det pga att jag blev mobbad när jag var liten, och jag visste inte vad jag gjorde för fel.. jag förstod liksom inte varför just jag, tills jag insåg att det var jag. Det måste ha varit mig det var fel på, hela mig. Varför skulle dom annars hacka på mig, stöta ut mig och vara elaka? 

Idag fattar jag ju dock.. det var aldrig mig det var fel på. Ett gäng osäkra ungar i en värld där starkast överlever, och att vara stark på den tiden, då satt man på alla andra. Jag var aldrig stark, blev därför istället sutten på.

Men, det sitter kvar det där, att det är gel på mig. Så jag ser det helatiden, nya saker, gamla saker.. som är fel. Det jag gör annorlunda idag är att jag försöker se förbi och blunda för det. Se allt med mig som är FINT med mig, och fokusera på det. För jag är inte perfekt och kommer aldrig heller bli.

Det låter kanske tabu, men det är så viktigt att komma ihåg att se det där som är vackert med en själv. 
Jag älskar mina ben från sidan tex, och min rumpa är väldigt bra! Älskar att jag har riktigt mörka och stora ögon, mina läppar när jag inte går och spänner dom, och mina höftben. Jag älskar att jag har muskler, även fast jag tycker jag ser för bitig ut ibland.. och jag är en jädrigt bra, go och omtänksam människa!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback