Vi drar en söndagsmys också!

Mysmysmys, kan det bli bättre?
Efter att jag fixat Tatzy och sånt så åkte jag hem till min Felix, lagade god mat och fixade lite fruktsallad. Snart ska vi äta den, med vaniljkvarg.. gosa ner oss framför en film, somna och vakna upp till en ledig måndag. För min del! Den första röda dagen som jag är ledig på, tjuhu på den! Bestämde att jag inte skulle jobba denna röda, som jag gjort alla andra. Vet inte, hade massa planerat egentligen, men allt försvann, så jag är helt ledig.
 
Kör på en såndär behövlig "fixa allt som ska fixas" dag. Doby och jag ska ta en powerwalk (om vädret tillåter), Tatzy ska få extra uppmärksamhet eftersom jag varit så jädrans trött senaste veckan, kommit ut sent och mest gjort det som behövts. Inte mkt mer än så.. dåligt, men har känts så omotiverande när hon bara varit överpigg och jobbig. MEN - nu är hon behändig tack vare att hon går i stor hage med andra hästar = får ut sin överskottsenerg!
 
Jag gillar lediga dagar som man bara kan proppa med det man känner att man verkligen behöver just då. Det som får en att kunna andas, slappna av och göra sig redo för en ny jobbvecka. När det är mycket som pågår i livet så är det skönt att göra ingenting, samtidigt som man gör massor. Fattar ni? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback