Ät choklad och ryck upp dig!

Lite så lät det i mitt huvud påväg till jobbet, sagt och gjort. Det här att låta bli sånt skit går sådär, kan inte alls just nu. Choklad för mig är väl som rökning för andra, en cigg (chokladkaka) när det är lite för mycket för att lugna ner och bli lite lite glad, snabb enkel lösning. Kortvarig, men tar det. 
Och jag känner mig så smutsig när jag faller för lasten, speciellt när min bästa Felix inte rökt på hela året, trots sug.. och jag klarar inte ens en vecka?! All heder till dom som klarar av att sluta med sånt man är beroende av. Är väl lite för svag för sånt i guess, rädd för förändringar typ. 

Ska egentligen jobba nu, inte vill jag det. Måste hitta något nytt jobb, ett fast bra jobb och inte 2st olika om dagen. Det skulle hjälpa mig lite tror jag. Men det får vänta tills i sommar, eller kan ju söka nu men ni fattar?
Behöver något jobb där jag inte alltid måste vara glad och trevligt, där jag går röra på mig och gärna vara ute.. Några tips vad man kan jobba med då?

Okej, jobb 3h ska jag försöka klara nu, sen hopplektion! Det längtar jag faktiskt efter! Och det gick bra att rida Tatzy idag även om ff är lite trött i kroppen, jobbigt för växande små hästisar! Lite kul känns det med hästar just nu iaf.. lite. 
Ska äta upp min choklad och sätta igång typ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback