Bilder från Tema Teorin

Här kommer ett gäng bilder från idag, måste säga att jag är mycket nöjd över hur resultatet blev, ridhus är inte alltid den enklaste miljön att fota i (mörkt) men man får ju se till att göra det bästa av situationen! Det kanske inte är så glamoröst att vara hästfotograf, att stå i ett kallt mörkt ridhus i 3h... Men jag älskar det!
 
Tema Teorin var "Så bedömmer en dressyrdomare", dom hade tagit dit en riktigt duktig domare, så fick han bedömma medans dom red. Det var 4 ridlärare och 1 gammal elev som red, riktigt duktiga allihopa! Dom visade delar från LB, MSV:C och MSV:A, beroende på vart dom själva låg såklart! Riktigt kul att se måste jag säga.. det lilla jag faktiskt såg. Men ansiktet i kameran så missar man väldigt mycket, även om man alltid är "med" :P
 
Hoppas ni gillar bilderna
Copyright gäller!!
 
Jacqueline Alex och Nikita av Bolex
 
Lotta Eckers och Little Wich
 
Therése Larsson och Strawberry Fields "Kyra"
 
Sussanne Brostedt och Coimbra
 
Monica Holmqvist och Vandal

Kommentarer
Postat av: Amanda

Hej! Vad använder du för kamera/objektiv i ridhus? Tycker alltid att bilderna blir så mörka och busiga :( dina var riktigt bra!

Svar: Hej!
Jag använder mig av min NikonD700 som är en ljuskänslig kamera, och ett lånat 70-200 2.8 objektiv, även det ljuskänsligt!

Har alltid största bländaren i ridhus (2.8 i det här fallet) och ca 1/125-160 i exponeringstid (minst), därefter har jag så lågt ISO som möjligt.. Men min kamera klarar av att hantera högre ISOn utan att dom blir för brusiga! Men jag tycker iaf en brusig bild är bättre än en suddig :)

Hoppas det hjälpte dig lite :)
Marie Krüger

2014-05-20 @ 10:17:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback