dressyrbebisen

Idag har lilla Tatzy och jag ridit dressyrlektion för min tränare, debut!
Hon skötte sig jättebra trots lite pigg i början sådär, men efter galopp och lite så vart det bättre och stadigare. Jag måste dock tänka på att inte låta henne rinna iväg, det är skillnad att gå på ordentligt eller springa på. Typ. Tror Lotta tyckte vi var duktiga, kändes som det iaf.. hehe. Tatz skötte sig trots vind och andra läskiga saker, smög åt sidan från spåret några gånger, men är det inte värre en så när hästen blir räd.. då ska man vara glad!!
Nu har jag fått lite tips och trix jag ska öva på för att bla jobba skänkelvikningar, och Lotta gav mig klartecken på att vara lite "hårdare" i mina förhållningar så att hon lyssnar direkt. Jag blir lite väl försiktig i guess, rädd att förstöra henne och göra henne hård i munnen, så jag fisrider ibland. Inte bra! Men skönt med tips, nu ska vi bli ännubättre och sen förhoppningsvis börja "tävla" lite :) Det var verkligen kul och lärorikt idag
 
OCH DET ÄR FREDAG HÖRRNI!! Det har ni säkert inte missat? Solen är på och veckans snö är nästan borta. Dra på era smajl-faces och njut av det här! Jag ska jobba några timmar, otaggad på det dock, men sen ska jag hem till min kärlek och mysa till det ordentligt. Fredagsmys. Ja det gillar vi!
Det här är min tränare btw, Lotta Eckers. Den enda tränaren som jag verkligen, uppriktigt, tyckt om att träna dressyr för. Jag känner mig förstådd och jag förstår henne. Klick klick.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback