Dressyrlektionen på ridskolan

Var SÅHÄR taggad på att rida Chivas idag, efter tisdagens kiropraktorbesök, för att känna skillnaden.. tror ni inte han är halt? Jo såklart. Så jag stod uppskriven på gamle herr Leon istället, något jag inte alls var taggad på! CL var inte taggad på att rida sin pålle heller, så vi bytte faktiskt hästar då, lite win win blev det då :) förutom att Makur som jag bytte till mig var mer grå än brun.. och Leon går med täcke ute, där var min förlust ;)

Jag är väldigt nöjd med lektionen, förutom två faktum - Makur beter sig ibland som ett brunstigt sto, och lektionen var urtråkig o jag var inte ens svettig efter!
Men han gick bra och jag tycker om han lite, och min ridning var det sån stor skillnad på efter knakandet!!!! Kunde sitta ner i traven avslappnat.. MED stigbyglar. För mig är det wow och jag är så glaaad! Tänk sen om kiropraktorn får loss höften helt nästa besök?! Jag kanske inte är så värdelös på att rida som jag tänkt senaste månaderna, det kanske bara är min kropp som är för värdelös för mig? Eller det är ju ett faktum, men ni fattar? Peppad!

Ska sova litegranna sådär nu och välkomna fredagen med stort leende, avslutade den här dagen glad ändå. Jag gillar när det vänder till det bättre, efter regn kommer solsken :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback