Ett sånt ridpass

Igår red jag på Tatzy rätt ordentligt, jag var sur på henne, så det var väl därför. Var 100% idag gör vi som jag säger, inga kompromisser. Även om mitt vanliga sätt består utav att vi ska sammarbeta, hon ska hållas positiv.. så är det nyttigt att bryta det då och då.
Tänket var lite "här är min hand, som håller i tygeln. Jag erbjuder dig ett stöd och du SKA ta det!"...

... Och det gjorde sitt! För idag var det ytterst trevligt att rida henne!! Hon var ju såklart trött efter igår, men det fanns stöd och hon lyssnade på mig och mina hjälper i princip hela passet. 
Red på travbanan tills dimman blev för tjock, gick då upp till utebanan för att avsluta. Max 4 taktinslag i skritten idag och endast rätt fattningar, även i högern som varit svår.

Just nu är motivationen lite mer tillbaka och jag känner inte längre att jag vill skicka hem Tatz så fort det går! Nu jädrar!
Ååh vad jag älskar dimma förresten! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback