För jobbigt

Tatzys annons ute på hästnet igår, gjorde ont i mig.. idag hade hon kolikkänningar. Mitt hjärta gråter, gillar verkligen den där lilla hästen.. Efter 1juni är jag kanske hästlös.. och att se henne må dåligt idag. Det var det sista jag behövde mitt i allt annat.

När jag kom var hon helt matt, trött och inte själv. Stod och slickade på mina händer, sånt gör inte Tatzy utan att man precis mutat med godis.. Osv osv. Men hon mår mycket bättre nu, eller ja, gjorde när jag åkte hem iaf. Håller tummarna verkligen. Lilla hjärtat. 

Imorgon är jag där hela förmiddagen, hålla koll och promenera, inget jobb alltså. Det här är påfrestande för mig. Får panikångest, blir stressad och handlingsförlamad. Vill bara ha ett lugnt och trevligt liv utan massa jobbigt så jag kan lära mig hantera det jobbiga som redan finns i mitt huvud.
Och imorgon kommer det någon som ska kika på Tatz, en intresserad. Har inte insett det innan, men hon har fastnat, gillar henne skarpt!

Kommer inte kunna sova inatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback