I väntan på videon..

Sitter och väntar på att videon från hopplektionen ska publicerats, hade ju tänkt köra det här på samma men icke. Tålamodet tryter. 
 
Skulle hoppat Zetra idag men pga omständigheter blev det ett byte till Makur, något jag var både glad och ledsen över! Jag älskar ju att hoppa Zetra, men just nu är han för mycket på mig och mitt självförtroende.. Makur har jag en chans att påverka och ha lite kontroll på. Dels är han inte lika stark, och dels så är inte han lika mycket "håll käft, kan själv!" som Z kan bli :P
Men ja, hoppning stod på shemat idag, ååh vad jag har längtat! Dock höll vi oss på rätt låg höjd, vilket passade bra eftersom jag inte känner Makur och inte heller Lovisa (vår hopptränare), ingen hets liksom. Men det spelade liksom ingen roll, inte heller att några språng vart tokiga, för han var så glad! Och jag blev så glad av att han var så glad! Slarvade och hade för mycket Zetra-ridning i kroppen, tänkte att "han fixar det själv" som Z gör eftersom han är hinderklok.. Makur är väldigt grön liksom och inte alls lika hinderklok! Men rätt smidig trots tokiga språng :P
 
Ni får kolla filmen sen! Banan ät lite kaos men på en glad häst och en flamsig ryttare, dom två sista sprången i filmen är dock dom jag går efter när jag bestämmer hur lektionen gick.. för där RED jag ordentligt, tänkte "ett, två, tre, fyra och HOPP" dvs höll takten och tröck på lite när jag kände att vi kom lite långt ifrån. Det är så det ska kännas, att man har kontroll! 
Förhoppningsvis får jag rida honom mer, för oj vad det skulle hjälpa mig, min ridning OCH självförtroende. Tror även det skulle vara perfekt förberedning inför att jag ska hoppa Tatzy sen, eftersom han är så pass grön och behöver ryttaren påriktigt :) 
 
Ååh jag är så glad nu, det var riktigt kul att hoppa jättebebisen/älgen ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback