Jag är trött nu

Är precis tillbaka efter min och Tatzy 5e promenad runt travbanan.. eller 6e kanske. Jag vet inte, har tappat räkningen. Jaja, jag är hos henne just nu, har varit det sen kvart i 8 imorse. Inget jobb idag alltså, fick ta ledigt idag, tur att man jobbar i ett stall så att chefen förstår. Håller koll på Tatz och promenerar med jämna stunder, så att magen håller sig igång bra.. Veterinären sa att jag skulle göra så.
 
Men hon mår ganska bra nu, väldigt väldigt trött, men jag förstår det. Haft ont i magen och nu får hon inte äta ordentligt, lite får hon äta dock såklart. Men hon behöver all den mat hon får, lilltjejen har liksom inte mycket hull o sånt att ta från när det behövs. Så hon är trött, men pigg, om ni fattar? Så skönt att det släppte ganska snabbt igår och att jag inte behövde ringa ut veterinär eller ännu värre.. åka in med henne. *Peppar peppar ta i trä* så fortsätter hon hålla sig såhär pigg.
 
Måste lösa hur jag ska göra imorgon för då kan hon inte stå inne, hon måste få komma ut. Småhagarna är slut, men jag får väl lösa det. Alternativt att hon får gå ut i stora hagen, men bara vara ute i ca 2-3h och sen äta lunch inne. Hmm.
 
Är så trött nu, sovit dåligt.. såklart.. och hållt mig igång sen jag kom hit. Putsat all utrustning och sånt, bara för att fördriva tiden. Ska gå en längre promenad med henne om en halvtimme innan jag måste åka till ridskolan o jobba. Hade hellre varit här o fortsatt hålla koll på henne. Tycker sånt här är jättejobbigt! Hennes välmående i mina händer liksom! usch. Lilla hjärtat!

Kommentarer
Postat av: LIENE

Hoppas hon mår bra snart!
Jättefin häst :)

Svar: Hon mår mycket bättre redan :)
Marie Krüger

2014-03-24 @ 14:49:39
URL: http://lifefromwithin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback