Måste bli bättre på lunch.

Det finns dom dagar när jag hinner hem mellan jobb1 och jobb2, och ändå kan göra det jag planerat med Tatzy på kvällen. Idag är inte en sån dag! Tyvärr.
Det är perfekt dom dagar jag åker hem, då kan jag äta en ordentlig lunch. Det är mindre perfekt dom dagar jag åker direkt till Tatz.. för jag är ju aldrig smart nog att fixa något att ha med mig!! Ens en macka, vilket är allt jag behöver för att överleva tills en riktig måltid, ens det kommer jag ihåg!

Tur att affärer finns där jag byter buss, skulle väl avlida annars.. Min plånbok suckar dock varenda gång jag glömt lunch. Det är inte billigt att vara glömsk. 

Har ni några tips på perfekt lunch till någon som inte har tillgång till kylskåp på dagen? Behöver inte vara mycket, bara smidigt!
45kr kostade min lunch idag. Den jag gjorde hemma igår? 12kr.. Skillnad. 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Spara den flaskan, köp egen svartvinbärssaft och blanda varje dag! Det brukar jag göra i skolan ibland, blir ju så förbaskat dyrt att köpa Vitamin well varje dag... heheh. Mackor, pastasallader, pasta med tillbehör. Finns massa saker som inte behöver vara kylt. Tips är att göra typ 4 sallader på söndagen och ha sen dagarna framöver! :)

Svar: Haha det låter ju ansträngande dock.. //lataste xP
Marie Krüger

2014-03-07 @ 13:21:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback