När ska jag få känna mig stark nog..?

Jag kämpar och försöker verkligen, för att bli bättre än den jag är idag, för idag är jag inte den jag egentligen är. Jag är en krigare, det vet jag, på något sätt.. trots att jag ständigt känner mig svag och värdelös. Jag har aldrig slutat försöka, även om försöken varit små och töntiga, som en fis i rymden.. Så har jag ändå försökt.
Men det finns något i mitt huvud, en röst typ som säger "ge upp!" eller "skit i det, vem bryr sig egentligen?" Och ibland kan jag stå emot... Men rösten är starkare än mig, och det minsta jag överväger att lyssna så är det kört.

Just nu är min största kamp godissuget.. Eller snarare godsaks-beroendet jag har. Det är hemskt och idag var jag svag. Har ätit chips idag, hatkärlekar chips. Dumma dumma jag som gör så mot mig själv, jag vet hur ångesten kommer krypa fram snart!

Behöver alla tips jag kan få, för att lyckas bli av med det här dumma dumma beroendet! Behöver inte snacks för att bli glad!!! Jag har försökt så många gånger, med så många olika saker.. Att bli av med mitt sötberoende är bara en liten grej. Men det blir alltid fel och jag ger upp för stunden. Hatar det.

You try, you fail. You try, you fail. 
But the only true failure is when you stop trying. 

Kommentarer
Postat av: T

Gå två veckor utan att käka nå godis alls och sen är suget helt borta. Tufft i början men tillslut känner man verkligen inget sug, funkar för mig iaf! :)

Svar: Tyvärr funkar det inte för mig, har försökt i flera år och får alltid höra det där.. och det låter alltid så lätt men det är inte det :(
Marie Krüger

2014-03-10 @ 21:02:00
Postat av: J

Ät minst fem gånger om dagen varav tre gånger är välsammansatta rätter.

Svar: Det har jag tänkt försöka, i största möjliga mån med tanke på att jag är on the run hela dagarna :)
Marie Krüger

2014-03-10 @ 21:53:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback