Stora duktiga bebisälgen.. & duktiga jag!

Jag känner mig lite mer levande efter en hopplektion på Makur. På Z är jag mest död med en värdelöshets-känsla, oftast. Inte alltid. Men Makur är en glädjespridare för mig just nu, och det här med hoppning börjar kännas KUL igen, och jag börjar känna att jag faktiskt kan. För jag kan ju egentligen! Att det enda som krävs för att det ska plockas fram är att sitta på en höst som faktiskt behöver mig som ryttare och inte bara "vet bäst, vill mest".. typ. Då blir jag så osäker på mig själv. 

Idag var det markarbete, raka sträckor med bestämda galoppsprång, ibland lite ivrigt men ofta väldigt trevligt och lydig. Dagens utmaning idag var nog mest rätt galopp efter sträckorna, vilket det sällan blev.. men vi jobbade på att byta ist, ngt jag börjar hitta lite, men inte väl. Han kickar ut bakbenet och glömmer bort det = korsgalopp ;) men han är söt, och även när han är lite sur finns det lite tjuhuu glädje i han. Haha.

Vad det verkar som nu, och låter som, så ska jag nog få ha honom ett tag framöver. Jag tror på det, och på att vi kan jobba ihop oss lite :) han har blivit en riktigt trevlig häst!! Bebisälgen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback