Klart man hamnar bakom tanten

Vet inte om jag redan klagat över det, eller inte.. men jag är lite halvsjuk. Ja, igen. Är irriterad o slemmig i halsen, snorig och även täppt i näsan ibland... Hostade i mängder imorse när jag vaknade, gjort det några dagar, men på dagarna har det varit ganska lugnt.
Tills idag!

Skulle bara in i affären o köpa en fralla o dricka, så jag inte skulle dö av hunger.. när jag får världens hostattack, det bara sticker till i halsen, extra när jag andades. Helt panikslagen gömmer jag mig bakom några hyllor.. liksom hur fräscht är det att stå o hosta i en mataffär? Dessutom tårades mina ögon så att det rann. 
Men jag bet ihop, tog det jag skulle, försökte låta bli att andas så mycket och gick fort mot kassan. En kort kö så det kändes ändå lugnt... Men den här dagen var inte nöjd med fanskap utan nej, där står en tant som har så svårt för att vara lite snabb och ska dessutom lämna in en lott och konversera med kassören.

Alltså jag kan inte beskriva paniken jag hade då, ville bara hosta henne i ansiktet och springa ut!!! Jag var bara inne i affären 6min, men jag lovar, det kändes närmre en 20min. 

Men påriktigt, en situation som denna, visst är det självklart att man hamnar bakom en kärring i kassakön? Känns som det, eller är det bara min vardagliga otur? Jag vet inte.. ska sätta mig och gråta lite påriktigt nu, paniken har inte riktigt släppt än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback