Nu har jag tiden

Ojojoj, fart och fläkt. Vår lilla vovve har varit hos veterinären idag med sin tass, någonting hände igår kväll och han spräckte en klo (?) så det blödde som saaaatan. Så idag åkte vi till vet. och han fick klon borttagen, så nu har han alltså bara en naken pulpa där. Har inte sett det men antar att det ser sjukt äckligt ut, typ en köttstump som sticker fram. Euw. 
 
Men jag hade lovat att uppdatera er, och det ska jag, för nu har jag tid! Vill berätta lite om gårdagen, min födelsedag, som även den var full av fart och fläkt, heh.. 
 
Efter jobbet mötte jag iaf upp mamma för att lämna in Doby hos frisören, hon bjöd på Taco-lunch och efter det drog jag mig till Tatzy. Jaja allt det där vet ni iof redan, men för att får ordning på allt! I alla fall, lilltjejen longerades och var väldigt duktig mot slutet. Hade lite egna idéer i början och vart rädd för Satja som kom gåendes på travbanan (varför så rädd för vita hästar..?) men sen coolade hon ner sig och vart lydig. 

Printscreens

När Doby var uppvisad för "svärföräldrarna" (vad ska jag kalla dom..? Felix päron.) och energidricka var inhandlad för att åtgärda min trötthet styrde vi mot Blåkulla, hopplektion stod på schemat. Sjukt taggad på det! Hade även köpt mannafrutti... som var möglig. Åh hur arg blir man inte? Jättearg. Mmmh, ah hunden gjorde illa sig typ 2min innan min lektion så vart lite stressartat där, som tur är fick mamma hjälp av en som är väldigt hundkunnig så jag fick springa iväg till min lektion i sista minut nästan :P 
 
Och lektionen då? Nä, det kändes inte särskillt bra... alltså känslan fanns inte riktigt och jag red inte som jag brukar göra.. eller snarare, jag red som jag brukade göra, förr. Fegade jättemycket och förstörde för oss, för att jag inte vågade rida ordentligt. Det var halt i ridhuset igår, såg framför mig att Makurs bakdel skulle glida undan och bom krasch. Konstigt att man fegrider då..? Nja.
Men under sista rundan hände något konstigt, mot ena hindret kom vi jättedåligt, typ styrde rakt mot hinderstödet, allting kändes lite suddigt. Jag vet att jag behöver glasögon/linser, men det var lite extra. Två språng innan han skulle trampa av "vaknade" jag till och bara vad håller jag på med? Hann iaf parera så vi kom rätt, men bommar flög såklart. Vi fick dock hoppa om det hindret, då var jag jädrigt fokuserad, och språnget blev bra! Tur det, slutade ändå bra, får tänka på det :) 


Printscreens från filmen på sista hindret

När jag kom hem var maten klar och serverad, världens bästa Felix skämde bort mig ordentligt igår. Så en ganska bra dag (trots tokigheter) med ett riktigt bra humör avslutades med en perfekt kväll. God mat med god efterrätt och GoT, ja ett bra slut på födelsedagen verkligen! 
 
Köttbullar i tomatsås med spenatpasta och fruktsallad med vaniljglass toppat med vit choklad till efterrätt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback