Det får ju inte glömmas...

Min blogg luktar häst igen, haha. Men det är så kul nu, igen, hästar hästar hästar. Helatiden! Gillar det så :) Så därför måste jag bara inflika, innan jag går och lägger mig, att jag red Zetra på dressyrlektionen idag. Alltså wow den hästen, han är som helt ny! Mjuk i kroppen och behändig, fortfarande stark men det är helt annorlunda ändå!
 
Bad om att få honom idag faktiskt. Det är bra för hoppningen, och för att jag verkligen verkligen tycker om honom! Ett plus att han hade dressyrsadel idag, som dom ska testa på honom. Hans förra sadel var mest trasig och värdelös! Det var skönt, men tyvärr hjälper det inte så mycket när ryttaren är stel och spänd som en.. ah. Kom liksom aldrig ner i sadeln ordentligt, och då stör man ju mest hästen :/
 
Överlag är jag sjuukt nöjd med lektionen! När vi travade av var han riktigt fin, sådär så man aldrig vill sakta av - ett riktigt kvitto på att man jobbat på bra tillsammans under lektionen :) Är verkligen så glad över den där hästen just nu, att det börjar släppa på så många plan. Hästen som många har totaldissat, han blommar nu!! Jag vill bara trycka upp det i deras ansikten och bara HAN KAN VISST! hehe.
 
Men ah, eeeh nu ska jag sova. 2h senare än tänkt, hejja mig :)
Bästa älskade Zetra! Bilder från september 2012, snart 3 år sen jag började rida honom <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback