Galopperat med galoppören

Ett ridpass på Dansa i paddocken, helt utan förväntningar, var det som stod på schemat efter jobbet idag. 
Hon har varit bökig där inne, stannat i hörn och bara inte velat. Själv har jag bara ridit en kort stund där inne, då gick det helt okej. Men idag gick det sjukt bra! :D
 
Endast en gång försökte hon stanna idag, men det fick hon inte, och efter det så testade hon inte ens mer. Hon har lite taskig framåtbjudning den lilla damen, så det är mest bara det jag fokuserar på när jag rider henne. Även att hon ska gå precis där jag säger :) kan tillägga att vi har galopperar idag också, med flit! Riktigt cool och inte alls het som jag trott. 
 
Tycker hon påminner lite om Tatzy, därför jag tycker om henne kanske? Ska försöka bygga upp ett förtroende mellan oss, allt blir så mycket bättre då! Får se.. idag la hon mulen mot min nacke när jag stod o pratade med Alexandra (hon som äger stallet och tar hand om Dansa). Det kändes som ett steg mot rätt riktning :)
 
Behöver lite fler bilder på lilltjejen om jag ska fortsätta rida henne :P men bilder på Tatzy får duga idag
Foto: Nathalie "Knattis" Nordgren

Kommentarer
Postat av: Jolin Berg

Riktigt fina bilder :)

Svar: Tack :))
Marie Krüger

2014-09-11 @ 18:20:25
URL: http://sluhusdjursagronom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback