Håll tummarna med mig

Klockan är 11, jag planerar att sova redan nu.. Känns schysstast mot kroppen att göra det. Somna i lugn och ro, utan känslan av "shit va mycket klockan är" i huvudet och istället bli stressad för att jag inte sover än. Inatt vill jag sova lungt, hela natten. 

Tvivlar på att mardrömmarna håller sig borta dock. Pratat mycket med Felix om det, han sover hårt, märker inte när jag vaknar i panik... Men jag har fått tillåtelsen att nypa honom när jag behöver honom, OM jag vaknar helt förstörd inatt igen. Den bästa trösten är en varm kram. Även om jag får dåligt samvete när jag väcker honom så är det bättre än att jag ligger vaken, trasig och ledsen.. själv. Han somnar trots allt om igen på direkten, är lite avundsjuk på hur hårt han kan sova. 

Håller tummarna hårt för en bra natt, en ordentlig natt. Försöker trycka på off-knappen. Inga mörka drömmar nu. Nej tack! Lämnar min livliga fantasi på nattduksbordet, och hjärnspökena i garderoben. Godnatt. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback