Knäpp i hela huvudet

Efter ridlektionen idag drog jag med mig Felix ut och sprang.. var pigg i kropp och huvud, och det var uppehåll, så jag tänkte varför inte? Eeh ångrade mitt beslut ganska snabbt, var mer mör i benen än jag trodde och ryggen var öm. Men vafan, jag krigade på! Duktigt :)

Ridlektionen gick iaf stundtals bra ändå, Makur tjurade ihop men mot slutet började vi hitta varandra och en ridning där han gick lugnt ich balanserat. Ett bra ridpass inför söndagens klubbdressyr.  
Jag får bara försöka låta bli att hamna i det läget där han springer på för att det är bekvämt, då bråkar han inte... Men han bråkar inte heller när jag hittar en bra form osv. Ah, det kändes bra idag iaf!

Kroppen hänger med i framstegen också förresten, nu kan jag sitta ner ordentligt utan att behöva släppa stigbyglarba först. Kul! Typ... känner mig starkare. Love the feeling!

LB:1 på söndag, första dressyrtävlingen på evigheter. Wish me luck :)
Senaste dressyrtävlingen, då fick vi en gulblå :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback